dissabte, 15 de maig del 2021

TURÓ DEL ROS

Ruta d’accés

Porta de Can Boixeres. Aquest és el punt de partida. Aparquem el vehicle al costat de la porta, on comença la pista de terra i la zona senderista de Collcardús (hi haurem arribat seguint la pista asfaltada des de l’estació de la RENFE de Viladecavalls). Seguim la pista en direcció W uns 370m i arribem al Dipòsit d’aigua per als bombers. En aquest punt conflueixen tres camins, agafarem el del mig, en direcció W, cap al turó del Ros. El seguim uns 750m i arribem a la Cruïlla on conflueixen 4 camins. Agafarem el de direcció W cap al turó del Ros. Aquest molt aviat tomba en direcció N. A uns 270m passarem de llarg una cruïlla i seguirem en direcció N, amb forta pujada, molta pedra solta i uns quants revolts. 330m més amunt arribarem al Coll de la bassa on el nostre camí es creuat pel sender que va des del cim del turó del Ros cap al turó dels Quatre Termes. Nosaltres seguirem el camí en direcció N ara amb forta baixada. Molt aviat, a 75m, trobarem una pista per a cotxes que seguirem avall uns 60m, on trobarem una pista a l’esquerra en direcció W tancada per una cadena. La seguirem exactament 360 on trobarem una fita de pedres. Aquesta ens indica l’inici d’una canal molt dreta i emboscada que hem de baixar per arribar al peu de la paret on hi ha les nostres vies d’escalada. Enmig de la canal destaca, si ens hi fixem, un pi que hem de passar pel costat. Són 30m de desnivell que al punt final requereix d’agafar-nos a un arbre sec per assolir el nivell de peu de vies. Un cop a aquest nivell ens desplaçarem en direcció NNE resseguint el peu de paret fins a trobar, a uns 30m, la primera via d’escalada (Esperó Salvi V + ). Les altres vies les trobarem resseguint aquest mateix peu.

Característiques de les vies d’escalada

Els sis itineraris ressenyats tenen entre 20 i 25m de recorregut vertical, amb un calcari de diferent qualitats, alternant trams de blocs de dubtosa qualitat amb plaques ben consolidades. Totes les vies estan equipades amb claus d’expansió (parabolts), però podem, si volem, completar l’equipació amb friends i tascons. Tot i ser unes vies equipades a l’estil d’escalada esportiva, semblen més vies d’escalada clàssica, agresta i d’aventura.

El Bere a l'espero Salvi.

El Miquel a la mateixa via.

El Bere a la Tú rai que ets alt.

El Manel Ramon a la placa de la pandèmia .

Jaumegrimp ha dit...

Gràcies Ramon per la informació, de sempre me les havia mirat aquestes cingleres tornant de Montserrat per Coll Cardús. Les has obert tú?

ramon ha dit...

Hem aprofitat aquests dies de confinament municipal per anar-hi i obrir-les. Després de molta neteja ha quedat millor del que semblava la roca. I com ho tenium tan aprop és bastant interessant.